آهنگ‌های«هم‌نشین» و «سرافرازعشق» در هرمزگان رونمایی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرحوزه هنری هرمزگان گفت: آهنگ‌های«هم‌نشین» و «سرافرازعشق» در استودیو حوزه هنری این استان درحال ضبط است و در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می‌شود.

انوشیروان پیش‌دار روز سه‌شنبه در ‌گفت‌وگو با ایرنا افزود: آهنگ‌ «هم‌نشین» تلفیق دو شعر از دو شاعرهرمزگانی (مجید ذاکری و محمدعلی قویدل) درحال ضبط است و به زودی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: «سرافرازعشق» نیز یک کار پلی بک‌خوانی است که به صورت موسیقی پخش آنلاین در همین هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرحوزه هنری هرمزگان گفت: این اثر توسط مصطفی قاسمی‌زاده آهنگ‌سازی و تنظیم کار نیز برعهده احسان رضایی است.

پیش‌دار با بیان اینکه بیش‌تر فعالیت‌های حوزه هنری در حوزه موسیقی تولید آثار حماسی است، گفت: یک کار نیز در حوزه چاوش‌خوانی دردست اقدام است و به زودی در استودیو حوزه هنری استان ضبط می‌شود.

وی تولیدات حوزه موسیقی حوزه هنری هرمزگان را ارزشمند و فاخر خواند و از کتاب صوتی «کوچه‌های شهدا» شامل۲۱ قطعه شعر از آثار ۱۴ شاعر هرمزگانی با محوریت شهدا و آلبوم موسیقی «کاکای ماه» به عنوان بخشی از تولیدات فاخر در حوزه موسیقی نام برد.

به گفته مدیرحوزه هنری هرمزگان، نماهنگ «همنشین ملائک» که سال ۹۶ در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری نیز تولید شده، ترانه‌ای جنوبی است که داستان مادری را روایت می‌کند و سال‌ها پیش پس از جنگ تحمیلی چشم به راه بازگشت تنها فرزندش است.

پیش‌دار گفت: تمامی عوامل در حوزه شعر و موسیقی این کار تلاش‌ کردند با تولید این اثر فاخر گوشه‌ای از رشادت‌ها و دلاور مردی‌های سرداران شهید دارا و رئیسی و شهیدان دفاع مقدس به تصویر بکشند.

کتاب زنان مبارز انقلابی هرمزگان دهه فجر امسال رونمایی می‌شود

مدیرحوزه هنری هرمزگان در بخش دیگری به آثار مکتوب در حوزه ادبیات و مطالعات پایداری اشاره کرد و بیان داشت: درحال حاضر ۱۰ نویسنده توانمند فقط در حوزه دفاع‌مقدس در حوزه هنری این استان تربیت شده‌اند که درحال نوشتن آثار خود هستند.

وی افزود: برای نخستین بار کتابی از زنان انقلابی در حوزه مشارکت اجتماعی سیاسی زنان استان به چاپ می‌رسد که در آن از حدود ۴۰ زن انقلابی نام برده شده که در کنار همسر، پدر و برادران خود در دوران قبل از انقلاب و مبارزات و فعالیت‌های انقلابی حضور پررنگی داشته‌اند.

پیش‌دار بیان داشت: این کتاب به نام "زنان مبارز انقلابی هرمزگان" در مرحله چاپ قرار دارد و دهه فجر امسال آماده رونمایی است.

مدیرحوزه هنری هرمزگان گفت: کتاب دیگری با محوریت مبارزان انقلابی استان به عنوان کتاب مرجع انقلاب اسلامی استان هرمزگان در دست تدوین است.

پیش‌دار خاطرنشان کرد: برای چاپ این کتاب تاکنون با ۷۰ مبارز انقلابی در استان مصاحبه شده و پس از بازبینی و راستی‌آزمایی خاطرات این اثر نیز به زودی در دست چاپ قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha