۱۰۰ هزار رزمنده از خراسان رضوی در دفاع مقدس حضور داشتند

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ هزار رزمنده از این استان در دفاع مقدس حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

حسن جعفری روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: حضور این تعداد رزمنده از خراسان رضوی در دوران جنگ تحمیلی جایگاه بسیار ارزنده‌ای به استان در دوران دفاع مقدس داده و لازم است برای نشان دادن این رشادتها و انتقال این مفاهیم به نسلهای آینده اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دارای پنج پروژه عظیم است که در صورت تامین اعتبار همه آنها به ویژه ساختمان اصلی، باغ موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت:امروز ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه به طور کامل به بهره برداری رسید و ساختمان موتورخانه و تاسیسات جانبی نیز با ۶۰ درصد پیشرفت آذر ماه امسال تکمیل خواهد شد.

جعفری افزود: ساختمان مربوط به جبهه مقاومت با ۶۵ درصد پیشرفت دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ساختمان اداری نیز با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی اسفند سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: بخش پنجم و اصلی موزه دفاع مقدس مشهد هنوز تامین اعتبار نشده است و در صورتی که تامین اعتبار آن انجام شود بلافاصله کارگاه اجرایی برپا خواهد شد در صورتی که تامین اعتبار به زودی انجام شود امیدواریم تا افق سال ۱۴۰۲ مجموعه فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی به طور کامل تکمیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha