استاندار همدان: حمایت از ایتام و محسنین ۱۰۰ درصد افزایش یابد

همدان- ایرنا- استاندار همدان در جلسه ویدئو کنفرانس با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری با حمایت کامل از ایتام و محسنین این استان تاکید کرد: تا پایان سال باید میزان کمک به آنها ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

سید سعید شاهرخی شاهرخی عصر چهارشنبه در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ادامه داد: طرح هر کارمند یک حامی در استان به منظور افزایش سطح خدمات دریافتی ایتام و فرزندان محسنین از کمک اقشار مختلف و بهبود وضعیت زندگی جامعه هدف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه باید اقشار مختلف نیز حمایت خود را از ایتام بیشتر کنند گفت: بازاریان، اصناف، بازرگانان و بسیاری از گروه های دیگر نیز می توانند با اختصاص مبلغی بسیار جزیی در رسیدگی به ایتام و محسنین یاریگر باشند.

استاندار همدان که برای جلب کمک های مردمی اولین گام را برداشت و عنوان کرد: تعدادی از خیران و افراد نیکوکار را به صورت شخصی دعوت به این کار خیر خواهم کرد.

وی با بیان اینکه رفع فقر و محرومیت در جامعه نیازمند حضور و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و آحاد مردم است گفت: ۱۴ هزار نفر در استان زیر پوشش ایتام و محسنین هستند که ماهانه ۴۴۲ هزار تومان به هر یک از آنها پرداخت می شود.

شاهرخی عنوان کرد: باید تا پایان سال این رقم ۱۰۰ درصد رشد داشته باشد و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دستیابی و هدف گذاری اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان نیز گفت: سال گذشته تعداد حامیان استان ۳۸ هزار و ۲۸۰ نفر بود که امسال با ۱۶ درصد افزایش به ۴۴ هزار و ۴۲۶ نفر افزایش یافته است.

احمد ترکمانه گفت: تاکنون ۱۸ و نیم میلیارد تومان به ایتام و محسنین پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود ۴۳ هزار خانواده نیازمند شامل ۸۳ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha