۱۱۶ میلیارد ریال به اصلاح خطوط آبرسانی تربت‌حیدریه تخصیص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه از اختصاص ۱۱۶ میلیارد ریال برای اصلاح خطوط و شبکه توزیع آب این شهر خبر داد.

صادق یوسفی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع اعتبار تخصیص یافته، ۹۰ میلیارد ریال برای اصلاح ۲.۶ کیلومتر از خطوط آبرسانی و ۲۶ میلیارد ریال نیز برای اصلاح شبکه توزیع آب تربت‌حیدریه در نظر گرفته شده و برای تامین آب آشامیدنی پایدار این منطقه نیز حفر چهار حلقه چاه در دست اقدام است.

وی افزود: اصلاح شبکه آب روستاهای "نسر" و "صنوبر" نیز با ۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اقدام است که از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه بیشترین میزان تولید آب در روستاهای این شهرستان را ۲۴۵ لیتر در ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مطلوب امسال، چشمه‌ها و قنات‌ها تا حدودی سیراب شده و فقط پنج لیتر در ثانیه کمبود آب در روستاها داریم که با اقدام‌های صورت گرفته این مشکل نیز در آینده نزدیک رفع می‌شود.

وی طول شبکه آبرسانی شهری و روستایی این شهرستان را به ترتیب ۵۹۴ و ۲۷۸ کیلومتر و منابع تامین آب در شهرها را ۳۶ حلقه چاه و دو چشمه و در روستاها ۵۴ حلقه چاه و ۱۰ چشمه عنوان کرد و گفت: پنج ایستگاه پمپاژ آب در حوزه شهری و ۲۰ ایستگاه پمپاژ نیز در حوزه روستایی، آبرسانی به مناطق شهری و روستایی را بر عهده دارند.

با ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، اکنون این نهاد به ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی تربت‌حیدریه خدمات ارایه می‌دهد.

 مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha