۶ طرح آب و فاضلاب در تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت:در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با صرف اعتبار ۶۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال، ۶ طرح آب و فاضلاب در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرحها شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه در سطح شهر، شیرین‌سازی آب روستای حوض سرخ، برق‌رسانی به چاه احمدآباد خزایی، اجرای خط انتقال چاه صنوبر، احداث سیستم تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب و نیز مرحله سوم اصلاح شبکه آب روستای نسر است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز با صرف اعتباری معادل ۲۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، ۶ طرح آب و فاضلاب دیگر در این شهرستان به اتمام رسید که شامل راه‌اندازی سامانه‌های نرم و سخت‌افزاری، بازسازی و تعویض ۲۷ دستگاه الکتروپمپ، خرید ۲ دستگاه الکتروپمپ خودمکش، بازسازی ساختمان معاونت امور مشترکان، احداث و تجهیز انبار بحران و احداث و تجهیز انبار مواد گندزدایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: برنامه های این شرکت برای اهالی این خطه محدود به این اقدامات نبوده و هنوز برنامه‌های دیگری را برای خود تعریف کرده که در حال اجراست به طور مثال هم اکنون هشت پروژه بزرگ در حال اجرا داریم که برای اتمام آنها افزون بر ۲۰۸ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال اعتبار نیاز است.
عباسی با بیان این که این طرحها تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید گفت: طرحهای یاد شده از محل اعتبارات ملی، صندوق توسعه ملی، استانی، اعتبارات شرکت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی در معرفی پروژه‌های یاد شده اظهار کرد: اجرای سه کیلومتر شبکه فاضلاب به همراه نصب ۴۰۰ فقره انشعاب، حفر چهار حلقه چاه در منطقه جعفرآباد (تامین آب میان مدت)، زون بندی و جداسازی شبکه توزیع آب، اجرای خط انتقال فاز پنج روستای صنوبر، اجرای تله متری تاسیسات و مخازن روستایی (پانیا)، اجرای تله متری تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ سطح شهر، مرحله چهارم اصلاح شبکه آب روستای نسر و اصلاح خط انتقال آب  ۶۰۰ میلیمتر دشت ازغند از جمله این طرحهاست.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha