۴۵ هزار مددجوی خراسان شمالی آموزش فنی‌وحرفه‌ای دیدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در هفت سال گذشته ۴۵ هزار مددجوی استان با هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد ریال از آموزش های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای سطح توانمندی مهارتی، حرفه ای و شغلی افراد زیر پوشش استان به منظور ایجاد اشتغال پایدار از رویکردهای این نهاد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز بیش از سه هزار مددجو از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند ‌می شوند، خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان، موجب افزایش نیروی انسانی متخصص در جامعه می شود و با تحقق این امر مشکلات اقتصادی بسیاری از آنها رفع می شود.

الهی راد افزود: گروه هدف آموزش‌های این نهاد شامل مددجویان تک و چندخدمتی، کمک‌معیشت بگیر و فرزندان مددجویان است.

وی با بیان اینکه نیروهای تحصیلکرده در عین بهره مندی از تجربه‌های علمی باید مهارت ها را نیز آموزش ببینند، تصریح کرد: از  ابتدای امسال ۱۰۸ نفر از طریق بنگاه‌های کاریابی در استان صاحب شغل شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد را ارایه آموزش‌های مورد نیاز قبل و بعد از اجرای طرح دانست و افزود: در هفت سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۹۷ نفر از مددجویان استان از طریق طرح های اشتغال پایدار به خودکفایی رسیده اند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha