سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شاخص‌های پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۱ درصد، از نظر سرمایه‌گذاری ۱۳۱ درصد و از نظر اشتغال ۴۶ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا مس فروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی نیمه نخست امسال ۲۵۳ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال و اشتغالزایی برای چهار هزار و ۳۹۹ نفر در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی ۶ ماه نخست پارسال ۲۰۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۱۲ نفر صادر شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم این استان در عملکرد نیمه نخست امسال از صدور پروانه‌های بهره‌برداری در کشور هفت درصد، سرمایه‌گذاری ۶ درصد و از اشتغالزایی هفت درصد است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۸۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۱ هزار و ۷۶۷ نفر در کشور صادر شده است.

مس فروش ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال چهار هزار و ۲۴۲ جواز تاسیس و طرح توسعه با ۵۴۹ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۱۳۰ هزار و ۷۳۳ نفر در این استان صادر شده است.

وی گفت: سهم این استان از کل جوازهای تاسیس و طرح توسعه کشور در این مدت در تعداد هفت درصد، سرمایه‌گذاری چهار درصد و در اشتغال هفت درصد است.

در مجموع پنج هزار و ۳۱۱ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در این استان فعال است و سهم استان از تعداد واحدهای صنعتی کشور هفت درصد، میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۶ درصد و میزان اشتغالزایی آنها هشت درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha