معاون اول رییس جمهوری بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد

بندرعباس- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری پس از افتتاح مرحله دوم فولادکاوه جنوب، بیمارستان تخصصی زنان بندرعباس و ۱۲طرح دریایی و بندری و شرکت در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان شنبه شب بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

اسحاق جهانگیری همچنین از مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرک و بندرشهید رجایی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت موجودی انبارها و میزان واردات و صادرات کالا در این بندر قرار گرفت.
در نشست ستاد راهبردی اقتصادی هرمزگان نیز که سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان، استاندار ومسوولان محلی استان حضور داشتند؛ درخصوص سرعت بخشی به ترخیص کالاها در بندرها و گمرکات استان بحث وبررسی شد و تصمیم‌های مناسبی برای جلوگیری از انباشت کالا اتخاذشد.
معاون اول رییس جمهوری در پایان سفر یک روزه خود به بندرعباس همچنین بر ضرورت مشخص بودن هرچه سریع‌تر دلیل اصلی ماندگاری کالاهای گمرکی دربنادر تاکیدکرد وگفت: کالاهای وارداتی نباید بیش از مدت متعارف در انبار گمرکات باقی بماند.
 جهانگیری افزود: گمرک محلی برای انبار و نگهداری کالا نیست و باید مقرراتی وضع شود تا هزینه انبارداری کالاهایی که بیش از مدت متعارف در گمرک باقی می‌مانند، برای صاحبان کالا مقرون به صرفه نباشد و او را ملزم به تخلیه کالای خود از بنادر کند.
وی بیان داشت: البته برخی موارد مربوط به کالاهایی است که منشا ارز پرداختی آن هنوز برای بانک مرکزی مشخص نشده که لازم است برای حل مشکل مربوط به این کالاها و بویژه کالاهای ضروری و اساسی و مواداولیه کارخانه‌ها تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.
جهانگیری، با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد به بهانه اجرای مقررات مانع از ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شود، خاطرنشان کرد: البته این به معنای رعایت نکردن مقررات نیست بلکه منظور سرعت بخشیدن به کارها و انجام تشریفات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
وی یادآورشد: همه باید در برابر رفع مشکلات مردم احساس کنیم و اگر در شرایط عادی برخی فرآیندها ظرف یک ماه انجام می‌شد، امروز که در شرایط محدودیت ارزی و فشارهای متعدد هستیم، این کارها باید درمدت یک هفته به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در این سفر یک روزه به هرمزگان همراهی کردند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha