۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84055561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش شیوع کرونا در بلاروس در پی اعتراض‌های خیابانی

مسکو - ایرنا - وزیر بهداشت بلاروس به تازگی اعلام کرده است شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در این کشور به دلیل تداوم دو ماهه اعتراض های ضددولتی در خیابان‌های مینسک و دیگر شهرها افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام نتایج انتخابات ۹ آگوست (۱۹ مرداد) در بلاروس که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری فعلی بیش از ۸۰ درصد آرا را به دست آورد، اعتراض شخصیت های مخالف لوکاشنکو به نتیجه انتخابات موجب به راه افتادن تظاهرات در این کشور شد که هنوز هم ادامه دارد. مخالفان خواستار استعفای لوکاشنکو هستند و ادعا می کنند انتخابات 19 مرداد سالم و شفاف نبوده است. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند.

دمیتری پینویچ روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی بلاروس-۱ گفت: افزایش شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در بلاروس با ادامه اعتراضات در این کشور ارتباط دارد که شرکت کنندگان در آن فاصله را رعایت نکردند و بدون استفاده از ماسک و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در تجمع های خیابانی شرکت می کنند.  

وزیر بهداشت بلاروس یکی از اصول پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را رعایت فاصله بین افراد عنوان کرد و افزود: چگونه می توان از کارایی تدابیری گه بکار گرفتیم سخن گفت درحالی که در مینسک شاهد برپایی اجتماعات اعتراضی مخالفان دولت در روزهای تعطیل هفته (شنبه و یکشنبه) هستیم.

به گفته وی عدم رعایت فاصله ها عامل اصلی افزایش شدید شمار بیماران کرونایی در بلاروس شده است.

وزیر بهداشت بلاروس با بیان اینکه این وضع قابل پیش بینی بود، اظهار کرد: در گذشته روزانه حدود ۲۰۰ نفر مبتلا به کرونا بود اما در زمان حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا می شوند.  

وی افزود: متاسفانه ۵۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در شهر مینسک گزارش می شود.  

تازه ترین گزارش وزارت بهداشت بلاروس که روز یکشنبه انتشار یافت حاکی است که در شبانه روز اخیر ۳۳۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند تا شمار افراد مبتلا شده به این بیماری به ۷۷ هزار و ۲۸۹ نفر برسد و ۸۱۳ نفر هم جان خود را بر اثر این بیماری ازدست داده اند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha