۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84055730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی ۱۳ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل شرکت غله استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان امسال نسبت به سال گذشته با ۱۳ درصد افزایش به ۳۴۴ هزار تن رسیده است.

«غلامرضا ملکی» روز یکشنبه در ششمین نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از دهم خردادماه امسال آغاز شده و این محصول در حد مطلوبی در در سیلوهای این اداره کل ذخیره‌سازی شده‌است.

وی میزان افزایش خرید تضمینی گندم در سطح کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را هفت درصد عنوان کرد و ادامه داد: افزایش خرید تضمینی این در استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری حدود ۲ برابر بوده‌ است.

 مدیرکل شرکت غله استان مرکزی گفت: ۱۵۰ هزار تن گندم سالانه در این استان مصرف و بقیه تولیدات استان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

ملکی افزود: مازاد گندم تولیدی استان مرکزی در سال گذشته به ۱۵ استان کشور ارسال شد و امسال نیز  این محصول به استان‌های تهران، البرز، قم، مازندران، سیستان و بلوچستان و یزد فرستاده می‌شود.

وی با یادآوری تدوین سند نان استان مرکزی در سال ۹۴ خاطرنشان کرد: این سند با انجام ۸۰۰ ساعت کار کارشناسی با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله علوم پزشکی، کارخانجات آرد و نان، استاندارد و اتحادیه خبازان استان تدوین شده‌است.

مدیرکل شرکت غله استان مرکزی گفت: برخی از مصوبات این سنددر استان انجام و مصوبات ملی نیز به مرکز ارسال شده‌است.

ملکی از افزایش کیفیت آرد و نان استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: ورود گندم از استان‌های همجوار به استان و اختلاط محصولات تولیدی استان با تولیدات سایر استان‌ها از جمله مهمترین عوامل افزایش کیفیت آرد استان بوده‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha