۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 84056248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تخصیص ۳۵ هزار دز واکسن آنفلوانزا به مازندران

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که وزارت بهداشت حدود ۳۵ هزار دز واکسن آنلفوانزا برای این استان پیش بینی کرد که به طور متناوب در اختیار استان قرار گرفته و توزیع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران ، دکتر قاسم اویس افزود : درمرحله اول طبق پروتکل های ابلاغی  واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان در اختیار زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن، کادر بهداشت و درمان استان ، بهزیستی و سازمان زندان ها قرار می گیرد.
وی گفت : واکسن با ثبت کد ملی مصرف کننده و رمز الکترونیکی یا " یو آی دی UID " واکسن در سامانه پیشنهادی تحویل خواهد شد و با این کار رصد گیرنده واکسن نیز از طریق سامانه امکان پذیر می شود.
این مسئول وی ظهار داشت : واکسن مورد نیاز نیروهای نظامی، انتظامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از سوی سازمان غذا و دارو کشور به طور جداگانه تامین و توزیع خواهد شد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : در روزهای آینده واکسن آنفلوانزا با ثبت کد ملی گروه های پرخطر از طریق داروخانه ها در اختیارشان قرار می گیرد.

اگرچه تاکنون توزیع داروخانه ای آنفلوانزا در استان مازندران همانند تمام استان های کشور انجام نشده است و طبق برنامه ریزی در روزهای آینده توزیع آن شروع خواهد شد، ولی وزارت بهداشت و درمان قیمت این واکسن را بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار ریال اعلام کرد.
واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند و  هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد. با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کنند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha