سامانه تلفنی ۱۵۲۱ شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تلفنی پاسخگویی، فروش و خدمات پس از فروش برق «۱۵۲۱» در ادامه پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و همچنین به منظور رضایتمندی هر چه بیشتر مشترکان توزیع نیروی برق این استان راه‌اندازی شد.

خلیل عوض زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۱ از این پس شهروندان سیستان و بلوچستان بدون مراجعه به شرکت، بانک و یا پایانه‌های الکترونیکی می توانند از طریق سامانه تلفنی، سایت شرکت به آدرس www.sbepdc.ir (میز خدمات الکترونیک) و دریافت اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران و یا اپلیکیشن توزیع برق این استان نسبت به انجام خدمات مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: درخواست افزایش آمپراژ انشعاب، درخواست کاهش آمپراژ انشعاب، درخواست انشعاب آمپری، درخواست تفکیک یا ادغام انشعاب، تسویه حساب، تسویه بدهی، تغییر تعرفه یا گزینه تعرفه انشعاب آمپری، صدور قبض المثنی، درخواست بررسی صورتحساب مشترکان، مشاهده سوابق مصارف و صورت حساب، مشاهده سوابق پرداخت، درخواست انصراف قبل از برقراری انشعاب، درخواست تغییر مکان و داخلی لوازم اندازه گیری انشعاب، درخواست نصب مجدد انشعاب، درخواست جمع آوری موقت انشعاب، درخواست جمع آوری دائم انشعاب، درخواست اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام مشترکان، درخواست تغییر نام مشترک، درخواست آزمایش کنتور، درخواست اصلاح سرویس انشعاب، درخواست قطع موقت انشعاب، درخواست وصل مجدد انشعاب، درخواست تعویض کنتور و اصلاح اطلاعات شماره همراه مشترکان ۲۶ عنوان خدمت ارائه شده در این سامانه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشترکان به محض تماس با این سامانه به اپراتور شرکت متصل، درخواست هر مشترک ثبت و کد پیگیری مربوط به آن خدمت برای مشترک ارسال می‌شود.

وی افزود: درخواست خدمات مشترکان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز از طریق اپراتور شرکت ثبت و به امور برق هر شهرستان برای پیگیری ارجاع داده می‌شود.

عوض زاده به مزایای مهم این سامانه اشاره کرد و اظهارداشت: ارائه تمام خدمات فروش و پس از فروش، کاهش تردد درون شهری، جلوگیری از اتلاف وقت مشترکان برق، واریز قبض در کمترین زمان ممکن و کوتاه‌ترین مسیر و همچنین تسریع در وصول اطلاعات از جمله مزایای این سامانه است.

وی به مزایای اقتصادی پرداخت غیر حضوری قبوض برق نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از پرداخت‌های غیر حضوری سامانه ۱۵۲۱می‌توان سالانه میلیون‌ها تومان صرفه جویی در هزینه خانوارها داشته و از تعرفه‌های اضافی جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان همچنین به دیگر طرح‌های خدمات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این شرکت در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا تمام خدمات مربوط به مشترکان خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: این شرکت با حذف قبوض کاغذی برق و ارسال هزینه دورهای مشترکان از طریق پیامک نخستین شرکت پیشتاز و فعال کشور در این زمینه بوده است.

عوض زاده ادامه داد: مشارکت ۹۸ درصدی مردم سیستان و بلوچستان در زمینه دریافت و پرداخت به موقع قبوض پیامکی نمایانگر همراهی مردم این استان با طرح‌های الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: این خدمات حتی برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز قابل انجام است به گونه‌ای که افراد می‌توانند با تماس به شماره ۱۵۲۱ از خدمات غیر حضوری فروش و پس از فروش برق به صورت تلفنی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به سامانه هوشمند تلفنی مرکز اتفاقات ۱۲۱«هما» نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه ابتدای سال ۹۸ و برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را در این استان آغاز کرد و کاهش زمان خاموشی مشترکان، افزایش رضایت و سهولت ارتباط مردم با این شرکت از جمله اهداف مهم این طرح بوده است.

وی اظهارداشت: با توجه به هوشمند سازی این سامانه، مشترک پس از تماس تلفنی با شماره ۱۲۱ و وارد کردن شناسه قبض تخصیص یافته در خواست رفع خاموشی خود را به صورت بخش‌های مشخص ثبت و کد پیگیری دریافت می‌کند.

عوض زاده بیان کرد: درخواست مشترک به طور هوشمند پس از ثبت نوع و موقعیت خاموشی در سامانه، به خودروی اتفاقات شرکت برق که در کمترین فاصله به محل حادثه قرار دارد اعلام و درخواست مشترک در کمترین زمان ممکن انجام و به اطلاع فرد درخواست شونده ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha