اورژانس خراسان شمالی در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۱۷۶ ماموریت انجام داد

بجنورد- ایرنا- اورژانس خراسان شمالی در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۱۷۶ ماموریت انجام دادکه هفت هزار و ۶۲۱ ماموریت از این تعداد ماموریت های شهری غیرتصادفی بود.

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی انجام  ماموریت های شهری غیرتصادفی سه هزار و ۹۰۹ نفر به بیمارستان ها اعزام شدند که ۱۶۴ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر تقی دولت آبادی افزود: در این بازه زمانی اورژانس همچنین چهار هزار و ۵۶۱ ماموریت جاده ای غیر تصادفی انجام داده است که در پی این ماموریت ها دو هزار و ۷۳۲ نفر به بیمارستانها اعزام شده و۱۳۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان این که ماموریت های تصادفی درون شهری اورژانس نیز هزار و ۷۵۷ ماموریت بوده است گفت: در پی این ماموریت ها هزار و ۹۲۱ نفر به بیمارستان ها منتقل شدند و ۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 دولت آبادی از انجام  هزار و ۲۳۷ ماموریت تصادفات جاده ای نیز خبر داد و گفت: در پی این تصادفات هزار و ۴۱۶ نفر به بیمارستان منتقل شدند و ۲۰ نفر هم جان خود را از دست دادند.

به گفته دولت آبادی  اورژانس خراسان شمالی در نیمه نخست  سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۳۶ ماموریت داشت اما امسال این رقم کاهش یافته است.

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی میانگین رسیدن به بالین بیماران را در داخل شهر ۹ دقیقه و در جاده ها ۱۹ دقیقه  بیان کرد و افزود: در ۶ ماه گذشته ماموریت های تصادفی  اورژانس کاهش اما ماموریت های داخلی و غیر تصادفی با شیوع کرونا افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری قلبی بیشترین فراوانی را در بین ماموریت های غیرتصادفی داخل شهرها و جاده ها دارد به طوری که در این مدت اورژانس به ۷۴۵ بیمار قلبی در شهرها و ۴۳۵ بیمار قلبی در جاده ها خدمات داده و سپس  بیماری های تنفسی و سقوط از ارتفاع بیشترین ماموریت های اوژانس بوده است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در حدفاصل استانهای شمالی به مشهد مقدس واقع است که محورهای ارتباطی آن از پر ترددترین مسیرهای کشور محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha