۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84057014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مرتعداری برای بیش از ۶ هزار هکتار اراضی شیروان تهیه می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح مرتعداری برای ۶ هزار و ۴۹۱ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان به منظور مشارکت دامداران و مرتعداران در کار اصلاح و احیای مراتع تهیه می‌شود.

مصطفی سیامکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای ماده سه  قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی از مراتع و با هدف کاهش فشار فزاینده دام و کاهش بهره برداری متکی به مراتع این طرح ها تهیه و به متقاضیان ذیصلاح احاله مدیریت می شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، قرارداد تهیه طرح مرتعداری برای ۶ سامان مرتعی جهت واگذاری به بهره برداران و مرتعداران ذیصلاح با شرکت های مهندسی مشاور منعقد شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: به منظور توجیه و آموزش مرتعداران ذیصلاح در زمینه لزوم و فواید حاصل از تهیه و واگذاری طرح های مرتعداری در حوزه شهرستان، تاکنون ۲۷ دوره آموزشی-توجیهی به میزان۴۷۵ نفر روز توسط واحد آموزش ترویج و مشارکت های مردمی این اداره برگزار شد که برگزاری آن در ۶ مرتع منجر به عقد قرارداد نهایی برای تهیه طرح مرتعداری شده است.

سیامکی طرح مرتعداری روستای پالکانلوی علیا، دره صندوق گلیل، دره گینک گلیل، دره قوچ و میش گلیل، زیندانلو و کلاته میهن را از جمله طرح های مرتعداری در دست تهیه شیروان طی نیمه نخست امسال عنوان کرد که منجر به عقد قرارداد برای تهیه طرح مرتعداری شده اند.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha