رژه عملیاتی نیروهای آتش نشانی مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- رژه تجهیزات و نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد به مناسبت هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: خوشبختانه در شهر مشهد ایمنی در سطح قابل قبولی حکمفرما شده است.

مهدی یعقوبی با بیان این که در موضوع ایمنی، دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند افزود: شهرداری مشهد در افزایش ایمنی اهتمام ویژه دارد گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما طی سه سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان این که ٥٠٠ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته و امسال برای خرید تجهیزات آتش نشانی اختصاص یافته است ادامه داد: در بحث ساخت ایستگاه ها و خرید تحهیزات اقدامات خوبی در دست انجام است و پس از تهران پیشرفته ترین شهر از لحاظ تجهیزات هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  گفت: در بخش نیرویی نیز با استخدام‌های جدید تعداد نیروها به میزان ٤٠ درصد افزایش یافت گرچه هنوز در این حوزه خلاء وجود دارد.

یعقوبی با تاکید بر فرهنگسازی در مسائل ایمنی افزود: اگر همراهی مردم را بیشتر از گذشته داشته باشیم به بهترین وجه می توان خدمت کرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه ایمن سازی ساختمانهای ناایمن با ریاست دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: خدمات ارزشمندی توسط این کارگروه انجام شده و به زودی با مساعدت مالکان به نتایج خوبی خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز در این مراسم گفت: در هفته ایمنی و آتش‌نشانی اقدامات مختلفی نظیر افتتاح ایستگاه عملیاتی، افتتاح رشته آتش نشانی در هنرستان دخترانه ریحانه، غبارروبی مزار شهدا و رژه عملیاتی انجام می‌شود.

آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: رژه عملیاتی نیروهای سازمان بیانگر اقتدار آتش نشانی است و برای شهروندان نوعی آرامش روانی و افزایش حس امنیت و ایمنی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: از امروز نیروهای تازه وارد به آتش نشانی مشهد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کنند و امیدواریم با روحیه فداکاری و جهاد در کنار تمام تخصص ها خدمت‌رسانی کنند.

هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان در ۵۱ ایستگاه در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

هفتم مهر ماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز ایمنی و آتش‌نشانی نام‌گذاری شده‌ است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha