۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84057159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰۰ متر تور صیادان غیرمجاز در میاندوآب جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: هزار متر تور صیادی و آلات و ادوات صید غیرمجاز از سواحل زرینه‌رود این شهرستان جمع‌آوری شد.

علیرضا بقالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تور صیادی و سایر ادوات غیرمجاز در جریان ماموریت شبانه مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل رودخانه زرینه جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه این تورهای غیرمجاز به صورت انتظاری در سطح رودخانه زرینه‌رود و داخل منطقه حفاظت شده توسط صیادان گسترده شده بود افزود: با توجه به عدم صدور هرگونه پروانه انتفاعی صید با تور، هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور دام ممنوع است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب‌ اظهار داشت: صیادی با هرگونه وسیله صیادی از جمله انواع تور، لنسر و قلاب مستلزم صدور پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست بوده و تنها در فصول مناسب صیادی مجاز است.

وی از شهروندان به ویژه اهالی بومی حاشیه رودخانه‌ها، گردشگران و طبیعت‌گردان خواست که با توجه به قرار گرفتن در فصل ممنوعیت هر نوع صید و شکار، از شکار حیوانات و صید غیرمجاز آبزیان با هر وسیله به‌طور جدی خودداری کنند.

بقالیافزود: بهترین روش جلوگیری از خسارت وارد آمدن به تنوع زیستی و حفظ بقای حیات وحش رعایت ضوابط شکار، صید و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها است که با مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک عامل بازدارنده، برای شکار و صید غیرمجاز جرایم سنگینی درنظر گرفته شده است.

رودخانه زرینه‌ از مهم‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که علاوه بر اکوسیستم آبی، تأمین‌کننده بخش مهمی از آب شرب و کشاورزی منطقه بوده و در تأمین حقابه تالاب‌های اقماری و به ویژه دریاچه ارومیه تا بیش از ۵۰ درصد نقش مهمی ایفا می‌کند. 

این رودخانه در شکوفایی اقتصاد منطقه نیز تأثیر به‌سزایی دارد و مسیرهای مختلف آن در فصول مجاز و با توجه به ظرفیت رودخانه و با هدف توسعه معیشت بومیان به صیادان محلی واگذار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha