۱۱۵ مدرسه در گچساران به اینترنت دسترسی دارند

گچساران – ایرنا- رئیس شرکت مخابرات شهرستان های گچساران و باشت گفت: ۱۱۵مدرسه در مناطق مختلف گچساران در قالب طرح هوشمند سازی مدارس به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

آرش احمدی  روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد مدارس متصل به اینترنت پرسرعت ۸۷ واحد در شهر دوگنبدان و ۲۸ مورد در روستاهای این شهرستان است.

وی بیان کرد: هم اکنون خدمات و محتواهای آموزشی از طریق سیستم های مخابراتی و اینترنت پرسرعت در مدارس شهرستان برقرار است و در برخی از مناطق روستایی خدمات از سوی دکل های اپراتورهای مخابراتی ارائه می شود.

احمدی ابراز کرد: در اجرای این پروژه، اینترنت با سرعت ۲ مگابایت بر ثانیه برای مدارس در نظر گرفته شده تا ۱۶ مگابایت بر ثانیه قابل ارتقاء است.

وی ادامه داد: همچنین برای مدارس یک شیفت ۳۰گیگابات، مدارس ۲ شیفت ۵۰ گیگابات و مدارس شبانه روزی ۷۰گیگابات ترافیک ماهانه رایگان برای هر مدرسه در نظر گرفته شده است.

احمدی ابراز کرد: همچنین به هفت  باب مدرسه در این شهرستان علاوه مودم و تلفن رایگان داده شد.

وی ابراز کرد: تمامی روستاهای این شهرستان ها ی باشت و گچساران از سال ۹۲ تاکنون از خدمات اینترنت برخوردار شدند.

احمدی تصریح کرد: روستا های مناطق مختلف شهرستان های گچساران و باشت به خدمات اینترنت پرسرعت شامل «ای. دی. اس. ال»، «توجی»، «تری جی» و «فورجی » دسترسی دارند. 

احمدی گفت: بیش از ۹۸ درصد از محورها و مناطق شهری و روستایی شهرستان گچساران زیر پوشش آنتن دهی تلفن همراه است.

وی اظهار داشت: شرکت مخابرات این شهرستان هم اکنون آماده واگذاری تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت به ساکنان مسکن مهر، شهر و روستاهای دارای امکانات تلفنی هستند.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران دارای ۱۲۲ روستا با ۳۰ هزار نفر جمعیت، ۳۸ دهیاری و ۴۴ روستای دارای شورای اسلامی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha