هنر نقش موثری در آشنایی جوانان با مفاهیم ارزشی دارد

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در آخرین اجرای موسیقی نمایش علمدار با بیان اینکه جوانان ما هرکدام به روش خاصی با دین، فرهنگ‌ و تمدن‌مان آشنا می‌شوند، تاکید کرد: هنر نقش مهمی در آشنایی جوانان با مفاهیم ارزشی دارد.

همزمان با آخرین شب از اجرای موسیقی نمایش علمدار ( یکشنبه شب) محمود واعظی و محمد حسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به تماشای این رویداد هنری نشستند.

وی در حاشیه این دیدار به خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: هنر می‌تواند به بالا بردن فهم ما خیلی کمک کند و همین برنامه علمدار که امشب اجرا شد، انصافا یک برنامه پرمحتوایی بود به گونه‌ای که هم خوب روایتگری شد و هم شجاعت و ماموریت و شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) را به خوبی نمایش گذاشتند. این اجرا ابعاد مختلفی داشت و به نظر من برگزاری این‌گونه برنامه‌ها باید افزایش پیدا کند به دلیل اینکه جوانان ما هرکدام به روش خاصی با دین، فرهنگ‌ و تمدن‌مان آشنا می‌شوند و هنر می‌تواند این نقش را به نحو احسن اجرا کند.

محمد حسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در حاشیه آخرین اجرای علمدار به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: اجرای بسیار خوبی بود. وقتی رسانه‌های مختلف از جمله موسیقی و نمایش با همدیگر ترکیب می‌شوند تأثیرگذاری بهتر و بیشتری دارند.

وی افزود: ما سوابق چنین اجراهایی را داشته‌ایم. به نظر می‌رسد که ما این روال را باید بیشتر کنیم. یقینا هنر چند رسانه‌ای می‌تواند تأثیرات زیادی روی مخاطب بگذارد.

موسیقی‌نمایش علمدار با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی از اول مهر در تالار وحدت به روی صحنه رفته است و شب گذشته (یکشنبه ۶ مهر) آخرین اجرای خود را به روی صحنه خواهد برد. اما به دلیل استقبال گسترده مخاطبان این رویداد هنری تمدید شده و  همزمان با اربعین حسینی در دو اجرا در حالی میزبان مخاطبان خواهد بود که پرویز پرستویی روایتگر این اجراست.

علمدار نوشته محمد رضا کوهستانی است که با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و خوانندگی پوریا اخواص و آهنگسازی پوریا خادم و طراحی حرکت علی براتی با اهداف خیرخواهانه با تماشاگران محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت آنلاین (برخط) با روایت افتخاری هنرمندانی نظیر داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی و پرویز پرستویی اجرا شده  و کلیه درآمدهای آن از طریق موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) صرف امور خیریه در مناطق محروم کشور به ویژه مناطق محروم روستایی و محلات کم بضاعت شهری در استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

شب گذشته در ششمین شب موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» با روایت پرویز پرستویی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معان امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ی ملی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha