۲۵۰۰ میلیارد ریال به تجهیز آتش‌نشانی مشهد اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طی فعالیت شورای پنجم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز آتش‌نشانی این شهر علاوه بر اعتبارات عمرانی، اختصاص یافته‌ است.

بتول گندمی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح پنجاه و دومین ایستگاه آتش نشانی مشهد افزود: ایمنی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد از مهمترین دغدغه های شورای پنجم بوده و هست.

وی ادامه داد: در این بخش مسایل بسیاری وجود دارد و شورای شهر نیز علاوه بر تدوین برنامه عملیاتی در کارگروه بحران به صورت ویژه در این زمینه و مقوله پیشگیری کار کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی مشهد از سازمانهای پیشرو در تحقق برنامه عملیاتی چهار ساله است گفت: باید ٦٦ ایستگاه در شهر مشهد فعال باشد که در برنامه چهارساله ساخت هشت ایستگاه برنامه ریزی شده و تا کنون سه ایستگاه احداث گردیده و تا سال ١٤٠٠ نیز مابقی آنها ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر تامین تجهیزات مدرن در این سازمان افزود: در آلبوم بودجه آتش نشانی تکلیف شد که از طریق تسهیلات، تجهیزات خود را کامل کند و در این راستا خریداری ٦٢ دستگاه خودرو سبک و سنگین و دو خودرو نردبان ٧٥ متری از این محل محقق شد.

گندمی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی از دغدغه‌های آتش‌نشانی مشهد است که طی روزهای جاری ٥٣٥ نیروی جدید به بدنه سازمان افزوده شد اما همچنان با کمبود نیرو مواجهیم که این کمبودها باید برطرف شود.

وی گفت: ٨٠ زن که از سال ٩١ در آتش نشانی مشهد به صورت نیروهای داوطلب فعال بودند با مصوبه شورای شهر تعیین تکلیف شدند زیرا به کارگیری زنان در آتش‌نشانی از ضروریات شهر مشهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر شناسایی اماکن پرخطر افزود: انبارهای نگهداری مواد شیمیایی در مراکز جمعیتی قرار دارند که باید شناسایی و رفع خطر شوند.

وی ادامه داد: ٥٢ درصد تماس‌های برقرار شده با سامانه ١٢٥ آتش نشانی تماس مزاحمتی است که باید از طریق آموزش و افزایش همدلی و مشارکت مردم در ایمن سازی شهر، این رقم به صفر برسد.

هزار و ۵۰۰ آتش‌نشان در ۵۲ ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha