فرماندار ری: بخشی از عوارض شهرداری‌ها به ایستگاه‌های آتش‌نشانی اختصاص یابد

شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به مشکل تامین اعتبار و گرانی تجهیزات ایستگاه‌های آتش‌نشانی، گفت: بخشی از عوارض شهرداری‌ها باید برای خرید و تجهیز امکانات ایستگاه‌های آتش‌نشانی اختصاص پیدا کند.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه به مناسبت روز آتشنشان در بازدید از ایستگاه های آتش نشانی شهرستان ری، اظهار داشت: تکمیل و تأمین تجهیزات آتشنشانی ها نقش موثری کاهش خسارات در مواقع بحرانی دارد و باید جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر تأمین لباس حریق برای آتش‌نشانان شهرستان ری، خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی لباس، تمهیدات لازم برای خرید ۴۰ دست لباس حریق باید توسط شهرداری‌ها انجام ‌شود.

توکلی ادامه داد: علاوه برتامین تجهیزات ایستگاه های آتشنشانی باید معیشت کارکنان آتشنشانی ها نیز مد نظر مسئولان شهرداری ها قرار گیرد چرا که آتش‌نشانان، ایثارگران عرصه‌های خطر هستند که جان خود را برای نجات جان انسان‌ها به مخاطره می‌اندازند.

این مسئول با اشاره به لزوم توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی متناسب با نیاز هر منطقه و میزان خطرپذیری آن در شهرستان ری، افزود: ایستگاه‌های جدید باید براساس نیاز و جانمایی مطلوب در راستای تأمین ایمنی و ارائه خدمات به شهروندان احداث شوند.

توکلی تاکید کرد: تقویت آگاهی مردم نسبت به موارد ایمنی، توسعه و تجهیز ناوگان امدادی و توجه ویژه به سطح معیشت کارکنان آتش‌نشانی سهم بسزایی در کاهش بروز حوادث و تلفات احتمالی دارد که امیداواریم تمامی این موارد در شهرستان ری تامین شود.

فرماندارری در پایان با اشاره به آموزش نیروهای داوطلب در مجموعه‌های آتش‌نشانی، یادآور شد: این نیروهای آموزش‌دیده در مواقع لازم می‌توانند مکمل و پشتیبان کادر فنی آتش‌نشان در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه ری امروز(دوشنبه) به مناسبت روز آتشنشان با حضور در ایستگاه های مختلف آتشنشانی شهرستان ری از نزدیک در جریان مشکلات ایستگاه های آتشنشانی و کارکنان آن قرار گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha