به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، «محسن هاشمی» امروز در نشست بررسی راهکارهای تامین فضاهای آموزشی در منطقه ۲۲ پایتخت با اشاره به طرح جامع در این منطقه اظهارداشت: اولویتی بالاتر از مسئله آموزش و پرورش و مدرسهسازی در شهر تهران نداریم و محلهای مورد نیاز برای ساخت مدارس باید مشخص و تعیین شود.
وی گفت: در سیاست محلهمحوری یکی از مواردی که باید به آن توجه و پرداخته شود، مدرسه است، اولویت یک و اصلی در همه محلات مدارس است.
«هاشمی» از تشکیل میز خیرین و توسعه فضاهای آموزشی پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران خبرداد و بر اهمیت ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در مناطق مختلف پایتخت تاکید کرد.
وی افزود: شورای پنجم تمام اهتمام خود را برای توسعه فضاهای آموزشی در پایتخت انجام خواهد داد حتی یک عضو در شورا نیست که به مسئله آموزش و پرورش حساس نباشد، مشکل اصلی، تامین بودجه است تا فضای مناسب برای ساخت مدرسه خریداری و تامین شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رفع مشکلات فضاهای آموزشی نیازمند همکاری مداوم و همافزایی تمام نهادهای ذیربط در این حوزه است، تشکیل میز خیرین و فضاهای آموزشی در این شورا را راهکاری برای تسریع در روند ساخت مدارس و استفاده از ظرفیت تمام نهادهای مرتبط با این حوزه دانست.
آمادگی مجمع خیرین مدرسهساز برای ساخت مدرسه در منطقه ۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و یاد و خاطره زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و قدردانی از توجه ویژه رئیس شورای اسلامی شهر تهران به آموزش و پرورش اظهارداشت: این نگاه موجب کمک به حل مشکل کمبود فضای آموزشی در پایتخت به خصوص منطقه ۲۲ خواهد شد.
«عبدالرضا فولادوند» با اشاره به همکاریهای خوب بین شهرداری و آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه ورود مالکین و مستاجرین به منطقه ۲۲ رو به افزایش است، امیدواریم شاهد آغاز عملیات ساخت ۲۰ مدرسه در منطقه ۲۲ تهران باشیم و با کمک مسئولان، موضوعات مربوط به این منطقه حل و فصل شود و تشکیل میز خیرین و توسعه فضاهای آموزشی پایتخت کمک قابل توجهی در این زمینه خواهد کرد.
وی از اعلام آمادگی مجمع خیرین مدرسهساز برای ساخت مدارس به ویژه در منطقه ۲۲ خبر داد و افزود: محور صحبت در این نشست این است که در طول ۱۰ سال آینده چه میزان کلاس و مدرسه در این منطقه میتوان ساخت، شهرداری به تنهایی مسئول تامین و فضای آموزشی نیست و بخشی از تعهدات باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تقبل شود.
«فولادوند» بیان کرد: آرای حقوقی هم اکنون در اجرای احکام است که شرکتهای عمران و تعاونیهای مسکن را محکوم به ساخت فضاهای آموزشی کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: ما به تنهایی نمیتوانیم مشکلی که سالیان سال به وجود آمده را در کوتاه مدت حل کنیم اما با هماهنگی سایر نهادها سال به سال فضاهای مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.
در این جلسه، درخصوص مشکل کمبود مدارس در منطقه ۲۲ شهر تهران به تفصیل مذاکره و مقرر شد پس از بررسیهای لازم عملیات اجرایی ۲۱ مدرسه با مشارکت شهرداری منطقه ۲۲، اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و مجمع خیرین مدرسهساز هر یک هفت مدرسه در این منطقه آغاز شود.
پیشبرد برنامههای مدرسهسازی در منطقه ۲۲ تهران براساس نقشه تفصیلی ویژه این منطقه که در آن تمام لکههای آموزشی و مکانیابی مدارس به دقت پیشبینی شده است از دیگر مصوبات این جلسه بود.
در پایان این جلسه، اعضای حاضر از پروژههای در دست اجرای منطقه بازدید کردند.
منطقه ۲۲ شهرداری تهران به لحاظ آموزشی زیرمجموعه منطقه پنج آموزش و پرورش است که در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، پیشبینی میشود این منطقه پنج سال آینده جمعیتی بیش از ۵۲۰ هزار نفر داشته باشد که نیازمند حداقل یکصد مدرسه جدید خواهد بود.
«عبدالرضا گلپایگانی» معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران،«علی نوذرپور» شهردار منطقه ۲۲، «محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، «محمدجواد حقشناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، «حسن خلیلآبادی» نایب رئیس این کمیسیون، «علی شهری» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، «نعمت بنیآدم» رئیس و «محمدرضا قربانی» مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و «ابوالقاسم زنگویی» سرپرست آموزش و پرورش منطقه پنج نیز در نشست بررسی راهکارهای تامین فضاهای آموزشی در منطقه ۲۲ پایتخت که در محل خانه معلم منطقه پنج برگزار شد، حضور داشتند.
نظر شما