افزون‌بر۲۳ تن موادغذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۳ هزار و ۲۲۶ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد امسال در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه کشف و معدوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار و ۴۰۸ مورد بازدید در این مدت از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی شهرستان‌های زیر پوشش‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شدکه علاوه‌بر کشف موادغذایی فاسد،۲۱۸واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همچنین ۳۴۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز اخطار دریافت کردند.

وی ادامه داد: به منظور اطمینان از سلامت و ایمنی فرآورده‌های تولیدی و توزیعی این واحدها مطابق دستورالعمل‌های مربوطه در طول  سال و در بازه‌های زمانی مختلف ضمن انجام بازید و بازرسی مستمر برای انجام آزمون‌های کمی و کیفی آزمایشگاهی از محصولات آنها نمونه برداری شده و نتایج حاصله نیز به مدیران این واحدها اعلام می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۹۰ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha