استاندار خراسان شمالی: توسعه استان از روستاها آغاز می‌شود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و بر این اساس سمت و سوی توسعه و آبادانی استان باید از روستاها و عشایر آغاز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از ۶ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی محرومان و پنج هزار و ۷۷۵ طرح اشتغال نیازمندان کشور در روستای عزیز آباد مانه و سملقان، افزود: از سال پیش که ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را در قالب طرح های مختلف در استان برنامه ریزی و آغاز کردیم تاکنون ۹ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و دهیاری ها برای بازسازی و اجرای طرح هادی در ۶۶ روستای استان که از مقوله رانش زمین آسیب دیده اند، هزینه شده است.
شجاعی تصریح کرد : ۱۲۵ کیلومتر از معابر روستایی استان آسفالت شده و ۷۰۲ طرح اشتغالزایی توسط دهیاری ها تعریف و به تهران ارسال شده که ۵۰ درصد آنها تایید و اجرایی شده است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین استان ما در بحث نفوذ بیمه روستایی و عشایری رتبه ۴ کشور را کسب کرده و از نظر مقاوم سازی منازل روستایی ۵۹ درصد امور انجام شده است.  

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha