به گزارش ایرنا، محمد نوذری شامگاه سه شنبه در نشست شورای راهبردی تصادفات استان ایلام اظهار داشت: دستگاه های مرتبط چون راه و شهرسازی و اداره حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه استان باید نقاط پر خطر را حذف کنند زیرا نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.
وی افزود: با توجه به توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی استان، اقدامات زیرساختی جهت حذف نقاط حادثه خیز و پر خطر بسیار سخت تر از سایر استان هاست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: نیارمند ادامه روند کنترل و نظارت بر ترددهای جاده ای توسط پلیس راه استان هستیم که مشارکت و همکاری مردم در بهبود این وضعیت ترافیکی بسیار تاثیر گذار است.
وی اضافه کرد: ورودی و خروجی شهرها و میادین اصلی شهر از مهمترین عامل ایجاد تصادفات درون شهری هستند که در این راستا باید شهرداران با همکاری راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را اتخاذ کنند.
نوذری از شهردار ایلام خواست: در نقاط پر حادثه شهر ایلام، بلوار مدرس، بلوار شهید بهشتی و میادین اصلی شهر نسبت به ساماندهی وانت بار و نیسان ها و دستفروش ها اقدام کند.
رییس پلیس راه ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: بیشترین دلیل واژگونی ها وسایل نقلیه که منجر به فوت و مجروح شدن رانندگان و سرنشینان می شود نواقصات پل ها و پرتگاه های فاقد حفاظ ایمن و مناسب در طول محورهای مواصلاتی استان است.
رضا همتی زاده افزود: در سال گذشته محور بانکول واقع در مسیر ایلام- سرابله - حمیل بهسازی شده و در این محور میزان تصادفات به صفر رسیده است.
همتی زاده اضافه کرد: در سال گذشته تونل های مهم و اثر گذار اربعین که بسیار در کاهش بار ترافیکی و تصادفات موثر بوده به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات استان تخطی از سرعت مجاز است، افزود: تخطی از سرعت مجاز با ۲۴ درصد و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی با ۲ درصد بیشترین و کمترین دلیل تصادفات استان است.
رییس پلیس راه ایلام همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین علت تصادفات در استان تخطی از مجاز است ایجاد زیر ساخت های هوشمند فاز سوم ثبت تخلفات رانندگی باید در استان توسعه یابد.
نظر شما