۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84059638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ تن فرآورده غیربهداشتی دام در خراسان شمالی معدوم شد

بجنورد-ایرنا- معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال، بیش از ۱۲۶ تن فرآورده غیربهداشتی از مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیور کشف شده است که ۶۶ تن آن معدوم شده است.

حمید رمضانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  در این بازه زمانی  ۴۹۷ تخلف بهداشتی کشف شده است که ۹۹ فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع و یک واحد متخلف پلمب شده است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: متخلفان ۲۶۶ میلیون ریال جریمه شدند.

رمضانی گفت: امسال ۲۵ هزار و ۹۹۷ مورد بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده است که در این بازدیدها، ۶۸ هزار و ۳۷۹ کیلوگرم فرآورده کشف و ضبط و از این میزان هشت هازر و ۷۱۲ کیلوگرم فرآورده معدوم شده است.

وی افزود: در کشتارگاه های دام استان هم ۱۶ هزار و ۷۹۰ کیلوگرم و کشتارگاه های طیور ۴۰ هزار و ۹۹۷ کیلوگرم فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۳ هزار و ۵۳۵ راس دام سبک و سه هزار و ۴۱۳ راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده و میزان استحصال گوشت قرمز هزار و ۷۲۱ تن بوده است، همچنین با کشتار بیش از ۶ میلیون ۵۴۸ هزار قطعه مرغ، ۱۳ هزار و  ۲۸۹ تن گوشت به دست آمده است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در ۶  ماهه امسال، بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام تحت پوشش اقدامات مبارزه با بیماریها قرار گرفتند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته و بیش از ۶۵ درصد از برناه های امسال محقق شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و ۷۸۸ هزار مورد واکسیناسیون علیه بیماری های مشترک انسان و دام  در دام سبک، سنگین و تک سمی علیه ۲ بیماری مهم شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت) انجام شده است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۱۰۴ قلاده سگ علیه هاری، انجام پنج هزار و  ۳۵ نوبت سر تست سل گاوی و ۳۸۴ تست مشمشه تک سمیان و خونگیری ۲ هزار و ۱۱۹ راس گاو از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه صیانت از سرمایه های دامی استان است.

خراسان شمالی قطب دامپروی کشور است و در این استان حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha