شمار روزهای پاک در اراک پنج برابر افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار روزهای پاک در کلانشهر اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، پنج برابر افزایش یافته که نشان از هدفگذاری صحیح برنامه‌ها در این راستا است.

«رضا میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت ۳۲ روز پاک در سامانه سنجش کیفیت هوای اراک به ثبت رسیده درحالی‌که این شاخص در مدت مشابه پارسال  هفت روز بود.

وی بیان کرد: اراک در این مدت پس از تبریز با ۹۴ روز پاک، بالاترین شمار روزهای پاک را در بین کلانشهرهای کشور به خود اختصاص داده است و امید می‌رود که این روند تا پایان سال شاخص بهبود را داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس گزارش تحلیلی موجود ۱۶۲ روز از ایام پارسال وضعیت در سال گذشته به ۱۴۸ روز از ابتدای امسال تاکنون رسیده است.

میرزایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ روزناسالم برای گروه‌های سنی حساس در اراک به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال قبل آن  ۱۹ روز بود.

وی با بیان اینکه در گزارش تحلیلی آمار کیفیت هوای اراک پارسال در بازه زمانی هفت ماه سه روز ناسالم و وضعیت قرمز وجود داشت گفت: این شاخص که به شاخص زیان‌بار بودن هوا برای همه گروه‌های سنی شهرت دارد امسال در گزارش‌ها درج نشده که این مساله اهمیت بالایی در سلامت و محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: همچنین پارسال ۲ روز بسیار ناسالم و در سال ۹۷ نیز یک روز بسیار ناسالم در کلانشهر اراک به ثبت رسیده بود که در گزارش‌های امسال چنین شاخصی وجود ندارد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است و برای حل معضلات آن تاکنون ۲ طرح کاهش آلودگی در دولت‌های مختلف مصوب و به مرحله اجرا درآمده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha