۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84059962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: توجه لازم به پرداخت زکات نمی‌شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: توجه لازم به پرداخت زکات در استان نمی‌شود، که این امر نیاز به فرهنگسازی و تبیین فرهنگ زکات دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه جلسه مشترک شورای اقامه نماز و زکات استان افزود: پرداخت زکات یک امر واجب است و باید این امر واجب بین مودیان زکات و آحاد مردم ترویج شود تا نسبت به پرداخت زکات اموال خود توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نماز و زکات ۲ مقوله مهم برای دفع بلاست، گفت: اثرات پرداخت زکات به تدریج در جامعه مشهود می‌شود و باید زکات واجب و مستحب از هم تفکیک شود.

وی اظهارداشت: پرداخت زکات واجب یک امر ضروری است که نیاز به فرهنگسازی بیشتر دارد.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت سلامت به دلیل شیوع کرونا ناپایدار است و متولیان بهداشت از این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان در این روزها بی‌سابقه بوده است به طوری که روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کرونای مثبت و همچنین آمار فوتی ها نیز به هفت تا هشت نفر در روز رسیده است که لازم است کمی بیشتر رعایت کنیم و کادر درمان را دریابیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز و زکات دو مقوله مهم دفع بلا هستند، اظهار کرد: نماز و دعا دفع کننده بلا است و نباید آن را دست کم گرفت و همچنین زکات و صدقه نیز سبب دفع بلا و کاهش آسیب می‌شود که باید جدی گرفته شود و هیچ بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن احکام خدا پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه نماز جماعت موضوعیت دارد و مهم است که در برخی مکان‌ها با ۲  نفر نیز برگزار می‌شود، گفت: در هیچ جلسه ای از ستاد مبارزه با کرونایی گفته نشده که نماز جماعت نخوانید و یا نمازخانه‌ای تعطیل شود و دستوری برای تعطیلی بیان نشده و توجهات بیشتر بر رعایت موارد است.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلغیات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی ائمه جمعه در ادارات و دستگاه‌ها گفت: ۳۱۵ امام جماعت در استان به دستگاههای دولتی اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعزیزالله میراحمدی افزود: به منظور وضعیت سنجی وضعیت نمازخانه و نماز در ادارات و تعداد نمازخانه‌ها بیش از ۸۰ دستگاه در این وضعیت سنجی شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha