۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 930
کد خبر: 84060342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۷۹درصدی جرایم برداشت غیرمجاز بانکی در استان سمنان

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: جرایم مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی در ۶ ماه اول سال جاری ۷۹ درصد کاهش یافت که فعال کردن رمز پویا یکی از دلایل کاهش جرایم سایبری در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین صادقی روز چهارشنبه درتشریح این خبر به رسانه ها ابراز داشت: پلیس فتا استان سمنان با بهره‌گیری از کارشناسان جوان، خبره و تحصیل کرده یک مجموعه به‌ روز و پویا بوده و اصلی‌ترین هدف آن حفظ امنیت و آرامش شهروندان از طریق پاکسازی فضای مجازی است.

وی گفت: کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی در ۶ ماه اول سال جاری بیشترین جرایم در سطح استان بود و این روند ناشی از سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به افراد و کلاهبردارن سایبری و همچنین عدم آگاهی کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی و سرقت آن توسط مجرمان سایبری است. 

این مقام انتظامی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی و تهیه هشدارهای سایبری متناسب با فراوانی جرایم سایبری نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته است و می‌طلبد کاربران فضای مجازی با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی  پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان عنوان کرد: اگر کاربران با احتیاط در این فضا گام بردارند و توصیه‌های امنیتی پلیس فتا در نحوه استفاده امن از فضای مجازی را همچنان رعایت کنند، می‌توانیم شاهد کاهش وقوع جرایم سایبری در استان سمنان بوده و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیریم.

این مقام مسئول انتظامی با اشاره به افزایش آمار جرائم کلاهبرداری، به عموم شهروندان سمنانی توصیه کرد : ساده‌ترین روش مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان بارگذاری تبلیغات اغواکننده با قیمت‌های وسوسه‌انگیز و دریافت بیعانه است لذا کاربران به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورده و قبل از دیدن کالا و اطمینان اصالت آن و همچنین مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

وی با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی در ۶ ماه نخست سال جاری تشکیل ‌شده است بیان کرد: با توجه به استفاده روز افزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه متاسفانه همزمان شاهد افزایش پرونده‌های مزاحمت و هتک حیثیت هستیم، بنابراین کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha