۱۷۱ بانوی قمی در بمباران‌های هوایی دردوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند

قم - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷۱ تَن از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

به گزارش عصر چهارشنبه مرکز خبر حوزه ،حجت الاسلام حسن هنرمند با اعلام این خبر اظهار داشت: دشمنان بعثی به تلافی شکست هایشان در جبهه ها، شهرها را مورد بمباران هوایی قرار می دادند، در حالی که این اقدام نقض آشکار حقوق بشر است و در این جنگ کشورهای بسیاری که مدعی حقوق بشر نیز هستند، پشتیبان بعثی ها بودند.

وی افزود: در بمباران هوایی شهر قم بیش از ۲۱۲ تَن به شهادت رسیدند، در بین شهیدان کودکان شیرخواره، دانش آموزان و زنان بی دفاع در شمار شهدای بمباران بودند.

مدیرکل بنیاد شهید قم اضافه کرد: بمباران هوایی شهرها گاه ویرانی منازل مسکونی و شهادت کل اعضای یک خانواده و یا تعداد زیادی از اعضای یک خانواده را در پی داشت.

وی گفت:‌ اما هیچ کدام از این حرکت های ناجوانمردانه در طول هشت سال دفاع مقدس باعث نشد تا در روحیه ایثار، شهادت طلبی و مقاومت ملت ایران خللی وارد شود.

وی تاکید کرد: زنان و مردان گوش به فرمان ولایت یا در جبهه ها حضور داشتند و یا در پشت جبهه به یاری رزمندگان مشغول بودند و با ایمان های استوار در جنگی نابرابر بعثی ها و هم پیمانانشان را به شکست وادار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha