علی رمضانی عصر چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا درکرج هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای روحیه نقد پذیری، پرسشگری و مسئولیت پذیری درجامعه ذکر کرد.
وی پرورش روحیه پرسشگری ، تحلیل پدیدهها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانشآموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر درمدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیتهایگروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه را از دیگراهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با نگاه نقادانه دانشآموزان آشنا شوند،اظهارداشت: دانش آموزان درجشنواره پرسش مهرهر سال به یکی از دغدغه های مهم جامعه به زبان قلم و هنر پاسخ های خلاقانه می دهند.
رمضانی بیان داشت: پرسش مهر ۲۱ با سوال رییسجمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی با عنوان " فرزندانم برای مقابله با کرونا چطور میتوانید به همکلاسیهای خود یاری رسانید" شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: تمام دانشآموزان در تمام دورههای تحصیلی به جز دوره اول ابتدایی میتوانند دراین جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه اولین پرسش مهر در سال ۷۶ از سوی رییس جمهور مطرح شد،اضافه کرد: دراین سال ها این پرسش مورد استقبال خانواده، دانشآموزان ومعلمان قرارگرفته است.
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دراین دوره از پرسش مهر، ریاست جمهوری از دانشآموزان و فرهنگیان میخواهد تا برای رفع آن به دولت و نظام کمک کنند.
وی تصریح کرد: انتظار می رود تمام سازمانها و نهادها برای اجرای این جشنواره به آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونایی که وجود دارد، کمک کنند.
رمضانی گفت: امسال نیز معلمان می توانند آثار خود را مستقیم به دبیرخانه کشوری این جشنواره که مستقردر آموزش و پرورش شهر تهران می باشد، ارسال کنند.
وی تاکید کرد: در پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزاردانش آموز و فرهنگی شرکت کردند.
نظر شما