۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84061092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: از ظرفیت های حمایتی دولت به نحو شایسته استفاده شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخشی از شهروندان به گونه ای زندگی می کنند که تفاوت اساسی با دیگر شهروندان دارد ، گفت: باید از ظرفیت های قانونی حمایتی دولت به نحو شایسته استفاده کنیم.

ارسلان زارع روز پنجشنبه در  جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار شهری محدوده ها و محلات با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی حول محور برنامه اقدام مشترک  اظهار داشت: در هر شهر بخش هایی از محلات و بافت های شهرمان با عناوین گوناگون مشمول زندگی با کیفیت پایین به شهروندان همچون حاشیه نشینی ، سکونت در بافت های تاریخی، محل های مرکزی ناکارآمد، بافت های فرسوده و پهنه های ناسازگار شهری شده اند.
وی تصریح کرد: این محلات  برای ارتقای زندگی و حتی  سلامت شهروندان چالش های  جدی  دارد که باید با برنامه ریزی های دقیق و نگاه حمایتی دولت  این طرح ها را انجام دهیم.
وی انسجام و هماهنگی و تلاش  بین دستگاه های اجرایی در  برنامه های  مشترک  را مهم دانست و گفت: برنامه ها  فقط سخت افزاری نیست و باید برنامه های فرهنگ و اجتماعی نیز در این مکان ها  اجرا شود .
زارع تاکید کرد: فرمانداران باید به عنوان رئیسان کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها و دبیران کمیته ها،  اعتباراتی را در کنار اعتبارات تخصیص یافته قرار دهند .
نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به اینکه  اعتباراتی که اختصاص برای این پروژه ها بیابد نمی تواند به تنهایی  تحول و جهشی  در این محلات ایجاد کند ، اظهار داشت: بنابراین شهرداران باید  بخش هایی از اعتبارات ارزش افزوده را بابت حمایت های دولت در این خصوص داشته باشند .
تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار در ۳۰ شهر گیلان بافت فرسوده شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha