روش درمانی هموپرفیوژن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی موفق بود

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روش درمانی هموپرفیوژن برای نخستین بار در این استان برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری این دانشگاه، دکتر قاسم بیانی با بیان اینکه این روش درمانی توسط دکتر امیر بیگدلی فوق تخصص نفرولوژی انجام شده است، گفت: این روش تاکنون برای سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان انجام شده است که در مورد ۲ نفر موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: هموپرفیوژن نوعی روش درمانی است که باعث تصفیه خون می شود و مواد سمی را از بدن خارج می کند.

وی ادامه داد: این روش درمانی در حذف مسمومیت های دارویی نظیر داروهای ضد تشنج در شرایط عفونت های شدید ریوی در بیماران بدحال و همچنین در درمان های حمایتی به منظور حذف مواد زاید در بیماران دارای نارسایی  کلیوی و کبدی کاربرد دارد.

وی توضیح داد: با توجه به این که در بیماری کووید ۱۹ مواد زاید و سمی سیستم ایمنی بدن را تحت عنوان سیتوکاین در بدن به مقدار زیادی تولید کرده و این سیتوکاین های تولید شده باعث آسیب های بسیار جدی روی ارگان های حیاتی نظیر کلیه، کبد، ریه و سیستم همودینامیک بدن می شود، بنابراین استفاده از روش هموپرفیوژن می تواند با برداشت قابل توجهی از مواد سمی کمک شایانی به بیماران مبتلا به کرونای شدید در مراحل اولیه کند.

این استان ۸۶۳ هزار نفری که از ابتدای مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده، هنوز نتوانسته از این وضعیت رهایی یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha