۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84063124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین باران پاییزی شهروندان مهابادی را غافلگیر کرد

مهاباد- ایرنا- نخستین بارش باران در اوایل مهرماه از فصل پاییز طراوت خاصی به هوای مهاباد بخشید و موجب خوشحالی شهروندان و کشاورزان این منطقه شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان‌های هوای سرد که از عرض‌های شمالی به این منطقه وارد شده، شرایط برای بارش باران مهیاست و این روند تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

اردلان محمدپور اضافه کرد: این بارش‌‍‌ها به صورت رگباری و در بعضی مواقع همراه با وزش باد خواهد بود که با عبور آن شاهد کاهش چند درجه‌ای دما در منطقه خواهیم بود.

وی  با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اشنویه با ۴.۶ میلیمتر پر بارش ترین شهراستان بود، افزود: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای مهاباد بین ۱۰ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود؛ در همین مدت شهرستان تکاب با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان گزارش شده‌است.

در سال آبی (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۳۷۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بارش رگباری باران از صبح امروز /شنبه/ در سطح شهرستان مهاباد آغاز شد و تا یک ساعت ادامه داشت؛ این بارش موجی از خوشحالی را در میان شهروندان به وجود آورد و کشاورزان را به داشتن سالی پرمحصول امیدوار ساخت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha