۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84064540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 فعالیت سامانه بارشی البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند

کرج - ایرنا - دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت : براساس گزارش اداره کل هواشناسی این استان تشدید فعالیت سامانه بارشی طی چند روز آینده حاکی از سطح هشدار نارنجی است.

محمد رضا فلاح نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی آن موجب آن از امروز یکشنبه  ۱۳مهرماه تا چهارشنبه ۱۶مهرماه  به تناوب رگبار ساعتی ، رعد وبرق ، وزش باد نسبتا شدید و روند کاهش محسوس دمای ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد بویژه در کل استان بویژه ارتفاعات شمال شرق استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: برابر نقشه های امروز هواشناسی استان البرز رگبار شدید و ساعتی ، رعد وبرق ، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات ،آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها ، جاری شدن روان آب در مسیل ها ، برخورد صاعقه ، اختلال تردد در جاده های کوهستانی  از مخاطرات و اثرات مخاطراتی این سامانه بارشی است.

فلاح نژاد گفت: بنابراین باید مسوولان ذیربط به ویژه دستگاه های خدماتی ، امدادی و راهداری و حمل و نقل امور جاده ای و راه و شهرسازی ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی ، آمادگی لازم را برای مواجه شدن با خطر را داشته باشند.
وی  از مسافران و مردم البرز خواست تا ضمن پرهیز از توقف و اسکان درحاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی ، عدم توقف زیر درختان و تاسیسات فلزی به سبب رخداد رگبار و رعد وبرق ، تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری ، گلخانه ای و دامی را داشته باشند.

تسریع در برداشت ذرت های رسیده ، محصولات تابستانه ، صیفی و سبزیجات و انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، محافظت از تاسیسات و سازه ها در برابر باد شدید، استفاده از ضد یخ در ماشین آلات بویژه در ارتفاعات، تامین سوخت مناسب و تنظیم دریچه سالن های تولیدی بمنظور کنترل دما و رطوبت سالن ها باتوجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا ، عدم تردد احشام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مراقبت در برابر مخاطره رعد و برق ازدیگر توصیه های دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز با ورود این سامانه بارشی به استان البرز است.

وی یاد آورشد: همچنین با توجه به تشدید فعالیت این سامانه بارشی  بنابر گزارش اداره کل هواشناسی محافظت از کندو های زنبور عسل در ارتفاعات و جلوگیری از ورود آب به داخل کندو، برداشت مزارع یونجه در استان بعد از خاتمه فعالیت سامانه بارشی ، آبیاری مزارع کشت دوم ذرت برای جلوگیری از تنش های سرمایی  نیز باید مدنظر قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha