۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 982
کد خبر: 84064936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ درصد بیماران پرخطر استان مرکزی در ایام کرونا مراقبت بهداشتی شدند

اراک - ایرنا - رئیس گروه بیماری‎های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۹۸ درصد از جمعیت پرخطر این استان شامل بیماران قلبی و عروقی، دیابتی، مبتلایان به چربی خون و فشار خون در ایام کرونا به صورت مستمر رصد شده و از مراقبت‌های بهداشتی دوره‌ای بهره‌مند شدند.

دکتر «پری میرشفیعی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۷۰ هزار و ۲۴۵ نفر از افراد ۴۰ سال به بالای استان مرکزی از سال ۹۵ تا کنون سنجش خطرپذیری بیماری‌های غیرواگیر شده‌اند و فاکتورهای خطرسنجی سازمان بهداشت جهانی در جمعیت بزرگسال ۹ شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک آزمون شد.

وی توضیح داد: برابر نتایج این ارزیابی  ۱۹ هزار و ۳۰۶ نفر معادل ۴/۷ درصد افراد سنجش شده ۱۰ تا ۲۰ ددرصد احتمال مواجهه با خطر سکته قلبی و مغزی دارند و سه هزار و ۵۴ نفر معادل ۶۵ صدم درصد نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد با خطر سکته مغزی و قلبی در آینده مواجه هستند که از آنان به صورت مستمر مراقبت بهداشتی شده و توصیه‌های سبک زندگی سالم و ورزش مستمر صورت می‌گیرد و متخصصان شرایط جسمی آنان را به‌ویژه در شرایط کرونا زیر نظر گرفتند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در این طرح یک و ۶۲ صدم درصد افراد سنجش شده در شرایط قرمز بیماری قلبی و عروقی هستند که با وجود مراقبت مستمر غیرحضوری ایام کرونا در شرایط لزوم ارجاع به پزشک و خدمات دیگر برایشان انجام شده است.

دکتر میر شفیعی اظهار داشت:  ۱۲ و سه دهم درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان مرکزی به فشار خون مبتلا هستند و ۶ و یک دهم درصد نیز دیابت دارند و ارزیابی سطح کلسترول خون بزرگسالان نیز در ارزیابی برنامه کشوری بیانگر آن است که سه درصد مردم این خطه به اختلال چربی خون مبتلا هستند.

وی یادآور شد: استرس، کم تحرکی، تغذیه ناسالم، فشارخون، دیابت و چربی خون از پیش‌زمینه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سکته ها است که با توجه به اهمیت این مساله امسال از هشتم تا ۲۶ مهر ماه به‌عنوان بسیج اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سلامت قلب و فشار خون در استان تعیین شده است.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: شعار امسال روز جهانی قلب «با تمام وجود از قلبم مراقبت می‌کنم» است و  تلاش شده در مهر امسال  راهبردها  و برنامه‌ها در حساس سازی گروه‌های جمعیتی در خودمراقبتی و سبک زندگی سالم هدفگذاری شود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه  ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در کشورهای مختلف بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق می‌میرند و یک سوم مرگ‌های جهان به علت نارسایی قلبی و عروقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha