واردات کالاهای اساسی از بندر امام طبق برنامه پیش می‌رود

اهواز- ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: واردات کالاهای اساسی از بندر امام خمینی و انتقال آن به سایر نقاط کشور طبق برنامه پیش می‌رود.

امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:۲۵۰هزار تن گندم به تازگی پس از ترخیص در بندر امام ، به مناطق هدف ارسال شده و ۱۳۰هزار تن شکر خام وارداتی در حال انتقال از بندر امام به کارخانه‌های تصفیه شکر خوزستان است.
وی گفت:کشتی حامل ۶۸هزار تنی شکر خام روز شنبه در بندر نیز امام پهلو گرفت و تخلیه آن به سرعت انجام شد.
جهان نژادیان گفت: در نیمه دوم امسال برنامه ریزی برای ترخیص ۳۰۰هزار تن برنج هندی ، ۵۰۰هزار تن شکر خام و ۳۰۰هزار تن روغن خام برای تامین نیازهای داخلی انجام شده که به تدریج از طریق بندر امام وارد کشور خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان درادامه با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مسوولیت واردات چهار قلم کالای اساسی شامل گندم ، شکر و روغن خام خوراکی و برنج به منظور تنظیم بازار را برعهده دارد افزود: بخش خصوصی نیز پس از ثبت سفارش ، در حال واردات کالاهای اساسی است.

ذخیره ۲۵۰هزار تنی گندم در سیلوهای خوزستان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:هم اکنون ۲۵۰هزار تن گندم تولیدی خوزستان در سیلوهای استان برای مصارف داخلی استان ذخیره‌سازی شده است.
جهان نژادیان نیاز سالانه خوزستان به گندم را حدود ۶۰۰هزار تن بیان کرد و افزود:نیمی از خرید گندم تضمینی خوزستان یعنی حدود ۶۵۰هزار تن به دیگر مناطق کشورارسال شده است و هم اکنون ذخایر گندم استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد  وجای هیچ گونه نگرانی نیست.
به گزارش ایرنا مسوولیت واردات بخش دیگری از کالاهای اساسی شامل سویا ، کنجاله، جو ، دانه‌های روغنی و ذرت دانه‌ای بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام کشور است که بیش از ۹۰درصد آن از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
پارسال حدود ۱۴.۵میلیون تن کالای اساسی و نهاده های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha