بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال جرایم تعزیراتی در کردستان وصول شد

سنندج‌ - ایرنا - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: با اجرای حکم پرونده‌های تخلفات کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز ۱۳۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در ۶ ماهه نخست امسال از متخلفان وصول شده است.

سیدنجیب حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، تعداد چهار هزار و ۶۹۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد و چهار هزار و ۶۸۹ پرونده مربوط به گذشته نیز مختومه شده است.

وی افزود: از نظر فراوانی بیشترین تخلفات رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان، حوزه کالا و خدمات با تعداد سه هزار و ۳۴۵ فقره و در حوزه قاچاق کالا و ارز با یک هزار و ۱۸۹ فقره است که بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در سطح استان هستند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان اضافه کرد: سال گذشته تعداد پرونده‌های مختومه در شعب تعزیرات حکومتی استان پنج هزار و ۳۹۶ فقره بود که در نتیجه آن ۹۲ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال جریمه از متخلفان وصول شد.

وی یادآور شد: از مهمترین پرونده‌های ۶ ماهه نخست امسال در استان، قاچاق چهار قطعه شمش طلا در مجموع به وزن ۶ هزار و ۴۰۰ گرم در مریوان بود که منجر به حکم جزای نقدی ۵۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریالی برای متخلف شد.

حسینی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده قاچاق ۱۶ هزار و ۸۶۹ گرم و ۹۸۶ صوت طلای آب شده نیز انجام و متخلفان به حکم قانون محکوم به پرداخت ۱۴۴ میلیون ۶۸۱ هزار ریال جزای نقدی شدند.

وی گفت:‌ از ابتدای امسال، واحد گشت تعزیرات حکومتی در معیت بازرسان سایر نهادهای متولی در امر نظارت بر بازار تعداد ۲۲۴ گشت مشترک را انجام داده و در این راستا تعداد ۲۶۸ پرونده تشکیل و تعداد ۱۸۷ تذکر به اصناف استان داده شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: در این مدت تعداد ۱۷۰ پرونده در راستای اجرای طرح مبارزه با کرونا شامل تخلفات قاچاق و تخلفات حوزه کالا و خدمات تشکیل شد که از این تعداد ۱۶۶ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha