۳۵۰ تخلف بخش حمل و نقل در کرمانشاه بررسی شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری، ۳۵۰ تخلف این حوزه بررسی شد.

«فریبرز کرمی» روز دوشنبه به ایرنا، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و تعداد ۲۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۲۳۴ مربوط به رانندگان متخلف مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۱۷۸مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل کالا و ۵۸مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین ۱۱۶ پرونده تخلف شرکت نیز بررسی شد که ۵۲ پرونده مربوط به بخش حمل و نقل کالا و ۶۴ پرونده درباره تخلفات شرکت های حمل و نقل مسافر بود.

کرمی ادامه داد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ و ‌نقل و رانندگان حمل‌ و نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های استان و عدم ارائه خدمات مطلوب در حین سفر است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با سامانه ۱۴۱ و یا از طریق سیستم «شهراه» هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس کنند.​

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه حدود ۱۳ هزار دستگاه کامیون، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه سواری و ۷۰۰ دستگاه مینی بوس دارد که زیرنظر ۷۵ شرکت خصوصی فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha