علیرضا سعدی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آغاز سال تحصیلی در مازندران با حضور حدود ۵۰ درصدی دانش آموزان آغاز شد که این روند رفته رفته رو به کاهش رفت.
وی در تشریح علت استقبال اولیه دانشآموزان به کلاس های حضوری در آغاز سال تحصیلی ، گفت : آشنایی دانشآموز با معلمان و مسئولان مدارس بخصوص در میان پایه ها و مدارس ابتدایی ، آشنایی با همکلاسی ها ، یادگیری مبانی اولیه درسی به عنوان سرفصلهای پایه و رفع مشکلات آموزش مجازی عمده دلایل حضور فیزیکی دانش آموزان در روزهای نخست بازگشایی مدارس بود.
سعدی پور افزود که روند حضور دانش آموزان در مدارس به صورت مرتب پایش می شود و آخرین برآوردها که مبتنی بر مشاهده میدانی و تلفیق با آمارهای دریافتی است ، نشان می دهد که حضور فیزیکی برای آموزش در مدارس به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پیش بینی کرد که طی هفته های آینده با سردتر شدن هوای استان احتمالا تمامی کلاس های درس مدارس به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شود.
سعدی پور همچنین از حضور ۱۰۰ درصدی دانش آموزان مازندرانی دارای تجهیزات هوشمند در شبکه شاد خبر داد و گفت که حدود ۳۰ هزار دانش آموزی که در استان از تجهیزات هوشمند بی بهره هستنند ، با الگوهای دیگر آموزشی همچون در اختیار قرار دادن درس نامه ، برگزاری کلاس های حضوری و ارائه سی دی های آموزشی در حال تحصیل هستند.
وی افزود : تاکنون ۲ هزار دستگاه تبلت مجهز به نرم افزارهای هوشمند توسط خیرین خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت و چهار هزار دستگاه تبلت با همین مشخصات هم با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال تهیه است.
سعدی پور همچنین از آغاز پرداخت ۱۲ هزار مورد تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه بانکی برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به خانواده های دانش آموزان فاقد این تجهیزات خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پیش از پایان مهر ماه تمام دانشآموزانی که دسترسی به شبکه اینترنت دارند از تبلت هوشمند برخوردار شوند.
استان مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.
نظر شما