پایان مهر؛ آخرین فرصت ارسال آثار به سومین جایزه نوفه

تهران- ایرنا- مهلت ارسال آثار به سومین دوره جایزه نوفه تمدید شد و علاقه‌مندان تا پایان مهر جاری برای معرفی آثار خود به دبیرخانه این جایزه فرصت دارند.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از دبیرخانه‌ جایزه‌ ادبی نوفه،مهلت ارسال آثار به سومین جایزه نوفه تا پایان مهر ۹۹ تمدید شد.  سومین دوره‌ این جایزه، به انتخاب بهترین آثار تالیفی(رمان و داستان بلند) در حوزه گمانه‌زن که برای اولین بار در محدوده‌ی زمانی مهر ۹۸ تا انتهای شهریور ۹۹ به زبان فارسی منتشر شده‌اند، خواهد پرداخت.
همچنین در دو بخش جنبی دیگر، نوفه به بررسی آثار گمانه‌زن نوجوان و آثار ناتمام و منتشرنشده در قالب رمان و یا داستان بلند گمانه‌زن می‌پردازد و جوایز «رمان گمانه‌زن نوجوان» و «فصل اول» را به برگزیدگان این دو جایزه‌ جنبی، اعطا خواهد کرد.
بدین وسیله از تمام ناشران و نویسندگان ایران دعوت می‌شود تا پایان مهر ۹۹ آثار واجد شرایط‌شان را به دبیرخانه‌ جایزه نوفه ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه‌ ارسال آثار و شرایط اولیه‌ آثار ارسالی می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۷۰۲۷۰ تماس بگیرید یا به پایگاه اطلاع‌رسانی جایزه «نوفه» مراجعه کنند. 

درباره جایزه نوفه

جایزه نوفه یک جایزه‌ ادبی مستقل است که در سال ۱۳۹۶ به منظور اعتلای نشر ادبیات گمانه‌زن و تشویق ناشران و نویسندگان برای تألیف آثار گمانه‌زن، با همکاری نشر پیدایش و مجله سپید در ژانرهایی متفاوت از وحشت گرفته تا فانتزی، علمی‌تخیلی و جنایی پایه‌گذاری و نخستین دوره آن در سال ۱۳۹۷ برگزار شد. در نخستین دوره جایزه نوفه و در بخش اصلی جایزه، کتاب ما و را: سلسله جنایات بین کهکشانی نوشته محمدرضا ایدرم از نشر پیدایش، کتاب برگزیده انتخاب شد. سال گذشته نیز کتاب باران‌زاد اثر ضحی کاظمی، از نشر کتابسرای تندیس، جایزه نخست را دریافت کرد.

درباره ادبیات گمانه‌زن

ادبیات گمانه‌زن برگردانی از عبارت Speculative Fiction است، این عنوان توصیف کننده تمام سبک‌ها و زیرسبک‌هایی است که دنیایی متفاوت با دنیای واقعی را تصویر می‌کنند (ژانرهای فانتزی، کارآگاهی، علمی‌تخیلی و وحشت، زیر چتر این عبارت قرار می‌گیرند).

رابرت هاین‌لاین (۱۹۰۷ تا ۱۹۸۸)‌ نویسنده مشهور علمی‌تخیلی، این عبارت را در سال ۱۹۴۱ خلق کرده است و امروزه این واژه را برای توصیف داستان‌هایی استفاده می‌کنند که به واقعیت عینی و اصول متعارف داستان واقع‌گرا پایبند نیستند و تخیل را هسته مرکزی خود قرار می‌دهند. داستان‌هایی که به طور معمول به اسم ادبیات ژانری شناخته می‌شوند و پیش از این کمتر مورد توجه جوایز ادبی فارسی قرار می‌گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha