۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84066955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال برای ساخت و ساز در بافت فرسوده سمنان کمرنگ است

سمنان- ایرنا- سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان گفت: استقبال برای ساخت و ساز از سوی شهروندان در بافت فرسوده این شهر، با وجود درنظرگرفتن معافیت‌های مختلف از سوی شهرداری، قابل توجه و رضایت‌بخش نیست.

روح الله سالار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیمه نخست امسال۳۷ متقاضی ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر سمنان از تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت عوارض پروانه ساختمانی مسکونی بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: محور غربی- شرقی شهر سمنان یعنی از میدان امام حسین(ع) تا میدان استاندارد به سمت جنوب شهر سمنان در منطقه یک قرار می‌گیرد و به عنوان بافت فرسوده شناخته می‌شود و متقاضیان ساخت واحد مسکونی در این منطقه می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت عوارض پروانه ساختمانی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۷ متقاضی پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز واحد مسکونی در بافت فرسوده از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند و امسال با توجه به نوسان قیمت مصالح، زمین و خانه  تقاضا برای پروانه ساختمانی در بافت فرسوده کاهش یافت.

سالار ادامه داد: در نظر گرفتن تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت عوارض پروانه ساختمانی در بافت فرسوده یک قانونی ملی برای تامین مسکن است و در شهر سمنان نیز این طرح به منظور نوسازی، بازآفرینی و کارآمدی بافت شهری مورد توجه است، اما باید در نظر داشت بافت تاریخی جزو بافت فرسوده نیست.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان بیان کرد: کارآمدی و نوسازی بافت فرسوده، توازن جمعیت در مناطق مختلف شهری و توسعه متوازن را به ارمغان می‌آورد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت نوسازی بافت فرسوده از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دستگاه‌های اجرایی با همکاری و همیاری رسانه ها می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان گفت: بافت های فرسوده دارای ریشه‌های ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرفی به خاطر فرسودگی،  نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی،  مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلاتی هستند که  احیا و نوسازی این بافت‌ها همواره مورد تاکید است.

از ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار محدوده شهر سمنان ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده است که ۲۵۰ هکتار بافت تاریخی شامل بناهای تاریخی است و ۴۳ هکتار بافت ویژه شامل مسجد امام(ره)، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع)، راسته بازار و بازار شیخ علاالدوله محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha