اضافه شدن ۸۱۰ تخت بیمارستانی در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان داشته، گفت: در نتیجه تلاش های صورت گرفته ۸۱۰ تخت بیمارستانی در مدت هفت سال گذشته به مجموع تخت های بیمارستانی هرمزگان اضافه شده است.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در هرمزگان فعال است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و پروژه های در دست اجرا یک هزار و ۳۰۰ تخت دیگر وارد چرخه درمان استان خواهد شد.

وی افزود: با اضافه شدن این شمار تخت، تعداد تخت های بیمارستانی هرمزگان بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و وضعیت تخت های بیمارستانی استان از متوسط کشوری هم بالاتر خواهد رفت.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: از مجموع تخت هایی که وارد چرخه درمان استان می شود، ۹۵۰ تخت دولتی و مابقی در بیمارستان های نظامی و خصوصی فعال خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار کرونا در استان نیز گفت: هم اکنون  ۱۹۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا عصر پانزدهم مهرماه و با فوت یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان کرونا در هرمزگان به ۷۸۸ نفر رسید.

دکتر فرشیدی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین و دهه آخر صفر، گفت: از مردم مومن استان خواستاریم تا همچون ایام محرم، تابع تصمیم های ستاد مقابله با کرونا باشند و همواره رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها را جدی بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha