۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84067778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه شهرک‌ گلخانه‌ای در روستاهای مرزی خراسان شمالی احداث می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای در روستاهای حصارچه، کرپشلی و غلامان این شهرستان مرزی خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری ایجاد می‌شود.

الله وردی خادمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار با اشاره به اینکه این شهرک ها برای توسعه گیاهان دارویی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ایجاد این شهرک ها برای ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و  ۳۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه های کوچک روستایی در باغلق و داشلی قلعه دریافت شده است.

خادمی، رونق اقتصادی، افزایش تولید، مصرف بهینه آب کشاورزی از آثار  ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار محصول آلوئه ورا در گلخانه های شهر غلامان و روستای گرکز در سه هزار متر مربع کشت شد.

وی تصریح کرد: به دلیل ویژگی‌های زیستی خاص آلوئه‌ورا می توان آن را در زمین‌های خارج از رده و غیرحاصلخیز کشت کرد و همین امر کشت این گیاره را به یک کسب و کار ارزان با درآمدزایی بالا تبدیل می کند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha