۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84067837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ طرح توسعه قرآنی در گلستان اجرایی شد

۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 84067837
۶ طرح توسعه قرآنی در گلستان اجرایی شد

گرگان - ایرنا - مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که ۶ طرح توسعه قرآنی در حوزه های آموزش، ترویج، تبلیغ و پژوهش که مورد تصویب وزارتخانه متبوع قرار گرفت، از سوی دستگاه های مجری استان در دست اجراست.

محمد رعیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: عنوان موضوع طرح های توسعه قرآنی در گلستان شامل آموزش حفظ قرآن بصورت مجازی و غیرحضوری، تولید و ساخت اپلیکیشن آموزشی قرآن کریم در حوزه آموزشی، تهیه اطلس قرآنی استان در حوزه پژوهش، تولید و ساخت انیمیشن، ارتقای سواد رسانه ای مدیران موسسات قرآنی استان و تشکیل انجمن خیرین قرآنی استان در حوزه ترویج و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه فرصت انجام طرح های مزبور تا پایان سال جاری است، گفت: اعتبار تخصیص برای اجرای طرح ها ۸۵۰ میلیون ریال و مجری آن ها دستگاه های اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسه های قرآنی استان گلستان هستند.

به گفته وی امسال ۱۸ طرح در حوزه های آموزش، پژوهش، ترویج و تبلیغ برای توسعه فعالیت های قرآنی استان گلستان جهت تصویب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

فعالیت های توسعه قرآنی در گلستان بیشتر توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش با راه اندازی موسسه قرآنی و دارالقرآن صورت می گیرد.

استان گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون در سطح ۱۴ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha