۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84068007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۰ بسته معیشتی بین سالمندان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته ملی سالمند، ۵۵۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بین سالمندان استان توزیع شد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر بسته مایحتاج و مواد خوراکی مورد نیاز خانوارهای سالمند برای مدت زمان یک ماهه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از خانوارهای مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان را سالمندان تشکیل می دهند، اظهار داشت: از  مجموع ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار زیر پوشش این نهاد، ۳۳ هزار و ۷۳ خانوار با جمعیتی نزدیک به ۴۵ هزار نفر سالمند بوده و از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

الهی راد افزود: از ابتدای امسال ۶۰۰ نفر سالمند در استان با استناد به تبصره ۱۴ کمیته امداد امام خمینی (ره) زیر پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد هر ماه تا سقف یک میلیون ریال کمک هزینه نگهداری از ۸۳۰ سالمند زمین گیر را پرداخت می کند، افزود: این نهاد ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال برای مستمری، خدمات بیمه ای،  درمانی، مسکن و کمک هزینه معیشتی سالمندان زیر پوشش هزینه می کند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha