تزریق واکسن آنفلوانزا به جانبازان بالای ۵۰ درصد قزوینی رایگان انجام می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به شروع فصل سرما و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مرحله اول تزریق واکسن آنفلوانزا ویژه جانبازان دارای مشکلات شدید شیمیایی و جانبازان ۵۰ درصد به بالا به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با هدف حفظ سلامت جانبازان هشت سال دفاع مقدس در برابر آنفلوانزا در حال انجام است و همه جانبازان ۵۰ درصد به بالا را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ جانباز بالای ۵۰ درصد و شیمیایی در استان وجود دارد، اظهار داشت: تزریق این واکسن‌ها با مراجعه حضوری نیروهای تزریقاتی به درب منازل این افراد انجام می‌شود.

حقایق پور تصریح کرد:سلامتی ایثارگران بیش از هر چیز دیگری دارای اهمیت است و تلاش می‌کنیم سلامتی ایثارگران را در مقابل دو بیماری آنفولانزا و کرونا حفظ کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: واکسن یادشده با هدف جلوگیری از ابتلای جانبازان به بیماری آنفلوانزا و عوارض آن و حفظ سلامت آنها تهیه شده است.

وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خواست برای تهیه واکسن آنفلوانزا ویژه والدین شهدا و ایثارگران صعب‌العلاج اهتمام ویژه ای داشته باشند تا این واکسن‌ هرچه سریعتر در اختیار این قشر از جامعه قرار گیرد.

استان قزوین دارای سه هزار شهید و هفت هزار جانباز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha