۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 84068446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه اهدای خون روز اربعین در مشهد فعال است

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 84068446
۲ پایگاه اهدای خون روز اربعین در مشهد فعال است

مشهد- ایرنا- مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۲ پایگاه اهدای خون همزمان با اربعین حسینی در مشهد فعال است.

دکتر مجید عبدالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی مشهد و  پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه‌ پرست در ورودی حرم مطهر رضوی روز اربعین فعال خواهند بود.
وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در این استان ادامه داد: این پایگاهها از ساعت هشت تا ۱۳ آماده پذیرش شهروندان داوطلب اهدای خون می‌باشند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدا کنندگان می‌توانند برای روزهایی غیر از اربعین حسینی با ثبت نام اینترنتی در سامانه nobatdehi.ibto.ir زمان مراجعه خود در پایگاه های اهدای خون را تعیین کنند و موجبات بهتر اجرا شدن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را فراهم نمایند. 
شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلو گرم، سن ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون دستکم به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون سه نوبت در سال برای زنان و چهار نوبت در سال برای مردان، پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استانهای تهران و فارس است. 
هم اکنون ۱۲ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی فعالیت دارند. 
از این تعداد پایگاههای امام رضا (ع)، امید، شهید کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند. 
همچنین شهرستان‌های تربت‌جام، خواف، درگز و کاشمر به مراکز خونگیری مجهز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha