۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84068835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۰ درصدی خاموشی‌ در خوزستان

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبر: 84068835
کاهش ۲۰ درصدی خاموشی‌ در خوزستان

آبادان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری خاموشی برق در استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا علی خدری چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شبکه برق شهرستان شادگان اظهار داشت: خوزستان در تابستان امسال شاهد دمای بالای هوا و رطوبت شدید بود ولی با مدیریت شرایط و همراهی مردم، خاموشی در این استان نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: خوشبختانه در تابستان برای نخستین بار در سطح استان خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم در صورتی که سال‌های گذشته برای کنترل بار خطوط و ترانس‌ها مجبور به  اعمال خاموشی بودیم.

مدیر عامل شبکه توزیع برق خوزستان با اشاره به سرقت‌های مکرر شبکه فشار ضعیف در خوزستان گفت: برای جلوگیری از این سرقت‌ها باید ۵۵ درصد شبکه سیمی باقی مانده در استان را به شبکه کابلی تبدیل کنیم که این مهم نیازمند تامین اعتبار است.

خدری افزود: حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع بخشی از فرسودگی شبکه برق خوزستان نیاز است که در انتظار تخصیص اعتبار لازم برای عملیاتی شدن آن هستیم.

وی بیان کرد: ۳۰۰ هزار پایه چوبی و فرسوده برق در خوزستان وجود دارد که برای تعویض آنها نیازمند تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان خواستار جمع آوری انشعابات غیرمجاز در شادگان شد و افزود: متاسفانه میزان انشعاب برق غیرمجاز در روستاهای شادگان بالاست که این مهم باعث افزایش خاموشی در سطح این شهرستان شده است.

خدری اظهار داشت: در چند ماه گذشته ۲۰ ترانس در اختیار شبکه توزیع شادگان برای تعویض قرار گرفت که این امر نقش زیادی در رفع خاموشی منطقه داشت.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این نشست گفت: خاموشی در این شهرستان بخصوص در ایامی که بدلیل شیوع بیماری کرونا آموزش به شکل مجازی دنبال می شود افت آموزشی را به همراه دارد.

امید صبری‌پور افزود: در تابستان امسال متاسفانه درصد خاموشی شادگان بسیار بالا بود که برای رفع این مشکل نیاز به همراهی وزارت نیرو است.

وی بیان کرد: در برخی نقاط شادگان برای تامین پایه برق نیز با مشکل اعتبار مواجه هستیم و وزارت نیرو باید این مشکل را در اولویت قرار دهد.

صبری پور به جمع آوری انشعابات غیر مجاز در شادگان اشاره کرد و گفت‌: برای رسیدن به شبکه پایدار و تبدیل شدن شبکه سیمی به کابلی نیاز به همکاری مردم است.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha