بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در مهاباد پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۱۰۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات کرونا به واحدهای صنفی آسیب‌دیده از ویروس کووید-۱۹ در این شهرستان پرداخت شد.

بارزان دانشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان از تسهیلات توسط بانک‌های عامل  از محل تسهیلات کرونا برای واحدهای صنفی و کارگاه‌های آسیب دیده مصوب و به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای ثبت نام و درخواست متقاضیان آسیب دیده از شرایط کرونا، تاکنون هزار و ۴۳ طرح در مهاباد ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۴۷۸ متقاضی با تایید شرایط، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد اضافه کرد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای آسیب دیده ۱۲۰ میلیون ریال و برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، ۱۶۰ میلیون ریال و رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال تعیین شده است که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ ماه با مدت تنفس سه ماهه است.

دانشمند با اعلام اینکه مهلت مقرر شده برای صاحبان واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا پایان مهرماه سال جاری است، بیان کرد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

وی اظهار داشت: صاحبان واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان باید هرچه سریع‌تر قبل از اتمام مهلت تعیین شده در سامانه کارا ثبت نام کنند.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی، رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد بیش از ۲۰ هزار بیمه شده کارگری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha