کرونا با ۱۵۰ نفر بستری روزانه در کرمانشاه رکورد زد

کرمانشاه - ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار مبنی بر اینکه در شبانه روز گذشته هر ۱۰ دقیقه یک بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شد، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۵۰ بیمار جدید مربوط به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که این بالاترین میزان بستری روزانه از ابتدای اپیدمی کرونا است.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه افزود: در شبانه روز گذشته ۴۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

او گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۶هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

به گفته او اکنون ۵۵۵ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هفت ۷ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد سه مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، گفت: در شهرستان های  اسلام آباد غرب، سنقر و کلیایی ، جوانرود و قصرشیرین هر کدام یک نفر  در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مرادی اضافه کرد: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۹۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۴هزار و ۲۰۶ نفر بستری و ۱۲هزار و ۹۶۵ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۲۳ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

شناسایی ۳۸۷۵ بیمار جدید کووید۱۹ 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۳۸۷۵ بیمار جدید کووید۱۹ و فوت ۱۹۵ بیمار در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: تا روز ۱۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

سیما سادات لاری افزود: با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۶ هزار و ۲۵۳ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.

وی با اشاره به این که خوشبختانه تا کنون ۴۰۳ هزار و ۹۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۴۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون چهار میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این که استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha